torsdag 3 september 2009

FÖR VI DANSAR OCH DU HAR SÅ MJUKA LÄPPAR

Det var en fantastisk spelning och det blev en sjukt bra kväll.
Minus för publiken som bara gick dit för att det var gratisspelning och för att dricka billig studentöl. Det blev liksom aldrig något ordentligt drag eller skön allsång i folkmassan.

Efter spelningen drog i alla fall jag och Robin hem till mig och slog på spotify så fort vi kunde. För Robin har en sjukt underbar och rolig lista med låtar som min älskade Håkan har snott saker från. Det handlar om allt från pianoslingor till textrader på engelska. Men även hela textstycken på svenska från kändisar som Gärdestad och Vreeijswik. Vågat? Ja.

Vad sägs om denna 1.30 in i låten?

2 kommentarer:

  1. Ja, men han har ju faktiskt döpt ett av sina album till "nått gammalt, nått nytt, nått lånat, nått blått", så han är ju lite medveten om det åtminstone, haha.

    Sen tycker jag att så länge han lånar och gör något fantastisk utav det så spelar det ingen roll ;)

    SvaraRadera
  2. haha! Mickis, du har så rätt! :) men jag tycker inte att det är dåligt det han gör, lånar lite här och där.. han gör det med klass, älskade håkan! ;)

    SvaraRadera