onsdag 22 juli 2009

OCH DU - SÅ VACKER ATT SINATRA SKULLE HA FALLIT VID DINA FÖTTER

Jag har grillat ikväll.
Tillsammans med en massa mysiga människor på en gräsplätt i en luddig liten park på Östermalm. Det var så mysigt, så mysigt. Kycklingen smakade fantastisk och salladen likaså. Så somrigt. Till och med rödvinet var gott. Gott Gottelligott!


Samtalsbyte.


Jag har funderat på en sak nu ett tag. En dag ska jag skriva ett helt brev bara citerat från olika låttexter. Det kommer vara Herr Krunegård, Mr. Hellström, Fröken Norlin och flera andra fantastiska musiker som fyller ut raderna. För dessa musiker är som poeter. Tonsatta poeter som sjunger om känslor eller tankar som fyller mitt lilla huvud stundtals och som ofta får mig att sväva fram på hubbabubbafärgade moln. Därför ska jag från och med idag skriva ner varenda textrad som jag tänker på och lägga ut de här i bloggen. Som ett brev. Ett brev från mig till dig.



Avslutningsvis måste jag bara påpeka hur mycket jag faktiskt saknar Rassemannens alla musikquiz. Jag vill ligga på hans lägenhetsgolv igen med en glitterpenna i handen och bara sopa bananan med allihopa, igen!



2 kommentarer:

  1. Vi väntar alla med spänning vad hösten har att erbjuda i form av quiss... =)

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppas att det blir bra iaf :) Okej vad snällt av dig ;) Jag lär ju höra av mig något när jag är där nere å be om en liten party runda ;D. Ja det stod nått på mitt nollningspapper om att vi skulle till linkan å gå på den tror jag :) haha fast sämst var ju att vi skulle ha en lektion klockan 8 på morgonen dagen efter :p

    SvaraRadera