torsdag 12 februari 2009

Bert och Lill-Erik

Idag när jag åkte bussen hem från stan så klev det på ett par killar i 11-års åldern.
Okej, tänker ni.. Vad var det för speciellt med ett par killar i 11-års åldern, de pratar ju ändå bara om det senaste tv-spelet eller nått sånt? Sant, det borde inte vara något egentligen (förutom att den ena av dom hade fetaste moppemuschen) men när de började prata, det var då det börja hända saker.
För att behålla deras sekretess så döper vi dom till Bert och Lill-Erik.

Bert: Hörde du om "Kalle" idag? Han åkte fast med 30 tuggummin i jackfickan.
Lill-Erik: Näe!? 30 tuggummin!?
Bert: Jo, det är sant... Han fick en varning för varje tuggummi.
(förklaring krävs kanske här, men rektorn/läraren ger tydligen en varning för varje regel som bryts)
Lill-Erik: Va? Så nu har han 30 varningar? Wow
Bert: Njae, han har nog sammanlagt 70 tror jag...
Lill-Erik: 70 varningar!?
Bert: Ja, jag vet... I nian ska man ju inte ha några varningar alls...
Lill-Erik: Mmm...
Bert: Jag vet en kille som inte har jaft någon varning från 6:an till 9:an
Lill-Erik: Näe, är det sant? Wow, han är typ min idol!
Bert: Ja, fast han är nog en pluggis.

Sedan kom de faktiskt in på Fifa Proo Street-ämnet så jag slutade lyssna.
Det intressanta kommer dock nu... Är det bara som lärare man uppmärksammar sånna här samtal, eller tillhör det mer "vanliga" människor också?
Hmmm, det är frågan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar